Kategorie

„Menedżer i kreator edukacji' - redakcja Czesław Plewka, Henryk Bednarczyk - część II (wersja elektroniczna)

Kod produktu: 232
  • Wydawca / Rok: Instytut Technologii Eksploatacji - PIB / 2008
  • Ilość stron / format: B5
  • ISBN / ISSN: 978-83-7204-651-2
  • szt.
    6,83 zł

    Tytuł: Zarządzanie oświatą

    Objętość: 191 stron.

    Spis treści:
    4. Tendencje zmian w zarządzaniu oświatą w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej
       4.1. Decentralizacja
       4.2. Uspołecznianie procesu podejmowania decyzji
    5. Zarządzanie oświatą w świetle współczesnych badań
       5.1. Geneza – rozwój – zastosowania
       5.2. Organizacja i zarządzanie w oświacie a inne dziedziny wiedzy
       5.3. Różne podejścia do przedmiotu wiedzy o organizacji i zarządzaniu w oświacie
       5.4. Dotychczasowe osiągnięcia
       5.5. Szanse i perspektywy rozwoju
    6. Podstawy organizacji i zarządzania szkołą i placówką oświatową
       6.1. Podstawowe założenia teorii organizacji i zarządzania
       6.2. Funkcje procesu zarządzania
       6.3. Metody i techniki zarządzania
       6.4. Funkcje i role kierownicze
       6.5. Główne role i umiejętności dyrektora współczesnej szkoły
    7. Psychologiczne modele zarządzania oświatą
       7.1. Ustalenia terminologiczne
       7.2. Hipotetyczny model zarządzania oświatą i jego opis
       7.3. Realistyczny model zarządzania oświatą
    8. Prawo pracy w działalności menedżera oświaty
       8.1. Źródła prawa pracy nauczycieli
       8.2. Szkoła jako pracodawca
       8.3. Stosunek pracy
       8.4. Zakres podmiotowy Karty Nauczyciela
       8.5. Stosunek pracy. Umowy o pracę
       8.6. Zmiana treści stosunku pracy
       8.7. Rozwiązywanie stosunku pracy
       8.8. Wynagradzanie nauczycieli
       8.9. Czas pracy
       8.10. Uprawnienia socjalne
       8.11. Urlopy
       8.12. Wyróżnienia i kary
       8.13. Awans zawodowy nauczycieli
       8.14. Ocenianie
       8.15. Inne obowiązki pracodawcy
       8.16. Odpowiedzialność za wykroczenia przeciw prawom pracownika
    9. Marketing w oświacie
       9.1. Wolny rynek w oświacie
       9.2. Tworzenie wizerunku szkoły jako działanie marketingowe
       9.3. Promocja placówki oświatowo-wychowawczej
    10. Technologia informacyjna w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową
       10.1. Szkoła i placówka oświatowa w cywilizacji bitowej
       10.2. Nowoczesne narzędzia technologii informacyjnej
    w zarządzaniu informacjami
       10.3. Koordynacja technologii informacyjnej w szkole i placówce oświatowej
       10.4. Zarządzanie informacjami w szkole. Multimedialne Centrum Informacji
       10.5. System informacji oświatowej (SIO)
    11. Zarządzanie finansami oraz majątkiem w szkole i placówce oświatowej
       11.1. Podstawowe pojęcia finansów publicznych
       11.2. Planowanie i wydatkowanie środków finansowych
       11.3. Dochody własne jednostek budżetowych
       11.4. Sprawozdawczość finansowa
       11.5. Zarządzanie majątkiem szkoły i placówki oświatowej
       11.6. Dyscyplina finansów publicznych

    Prezentowana publikacja dostępna jest jedynie w wersji elektronicznej (plik .pdf).