EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 1/2019
SPIS TREŚCI:
Komentarz
Krzysztof Symela: 100-lecie Międzynarodowej Organizacji Pracy
W edukacji dorosłych
Ewa Przybylska: Profesjonalizacja w edukacji dorosłych – na styku praktyki i nauki. Przykład niemiecki
Arkadiusz Rutkowski, Magdalena Florek-Łuszczki, Jarogniew Łuszczki, Dorota Żółkowska, Ewa Dutkiewicz, Monika Szpringer, Jarosław Chmielewski: Occupational preparation of paramedics in Poland for the implementation of contemporary objectives of health education
Marta Dobrzyniak: Rozumienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych w świetle badań fenomenograficznych
Sergo Kuruliszwili: Samokształcenie i technologie informacyjne – zmienność form, trudność klasyfikacji
Mariola Wolan-Nowakowska: Osoba z niepełnosprawnością intelektualną jako klient urzędu pracy. Zastosowanie modelu naturalnej asystentury
Ludmiła Walaszczyk, Elmo de Angelis, Mojca Vucovič, Gabriela Vlčkova, Evanthia Batzogianni, Beata Belina: In serach of knowledge and skills in the area of business models as social innovation in enterprise
Ewa Krause: Kariera naukowa kobiet
Kształcenie nauczycieli
Grażyna Bartkowiak, Agnieszka Krugiełka: Job crafting among Polish and foreign academic teachers
Jan Saran: Student pedagogicznych studiów niestacjonarnych w sytuacji dostrzeganych zagrożeń i niepewności
Ligia Tuszyńska, Agnieszka Pawlak: Zrównoważony rozwój w kształceniu pedagogów
Praca i kształcenie zawodowe
Katarzyna Pardej: Efektywne uczenie się w zawodowej szkole średniej
Teresa Zubrzycka-Maciąg: Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w doskonaleniu zawodowym nauczycieli
Edward Nycz: Ochotnicze Hufce Pracy – instytucja państwowa dla młodzieży i pracy z młodzieżą
Jolanta Lenart: Praca przymusowa w Powszechnej Organizacji „Służba Polsce” w latach 1948–1955. Pomiędzy buntem a kapitulacją
Magdalena Rozmus, Dariusz Michalak, Andrzej Turewicz, Radosław Lesisz: Zastosowanie metodologii „pigułek wiedzy” i technologii Augmented Reality w szkoleniu nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu
Środowisko uczenia się
Irena Pufal-Struzik: Warunki pracy w środowisku szkolnym w percepcji nauczycieli o zróżnicowanym poziomie predyspozycji twórczych
Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk: Identyfikacja liderów wśród studentów
Natalia Ulaniecka: Mediacja jako proces usprawniania komunikacji w sytuacji konfliktu
Magda Chmiel, Krystyna Korneta: Zarządzanie innowacjami organizacyjnymi w edukacji
Katarzyna Ziębakowska-Cecot: Integracja polityki społecznej i oświatowej na rzecz edukacji cyfrowej młodego pokolenia
Konferencje, recenzje, informacje
Album okolicznościowy oddający akcenty i ukłony jubileuszowe z okazji 90 Rocznicy Urodzin prof. Zygmunta Wiatrowskiego, Ciechocinek 2018, Henryk Bednarczyk, Krzysztof Symela
100-lecie Międzynarodowej Organizacji Pracy, Jolanta Religa
ESCO – European Skills, Competences, Qualifications and Occupations, Warszawa, 2–3 kwietnia 2019, Małgorzata Kowalska
VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Cyberprzestrzeń i światy wirtualne. Człowiek w przestrzeni mediów cyfrowych – między wolnością a dramatem zniewolenia, Warszawa, 7 czerwca 2019
Edukacja dla pokoju, VIII Polsko-Ukraińskie Forum Naukowe, Kijów, 8–10 października 2019