Edukacja Ustawiczna Dorosłych 1(64)2009
Czasopismo adresowane jest do pracowników naukowych, organizatorów, wykładowców, trenerów edukacji ustawicznej, studentów i osób zajmujących się kształceniem, doskonaleniem i przekwalifikowaniem zawodowym. Wszystkie artykuły posiadają streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.... [WIĘCEJ O CZASOPIŚMIE]
SPIS TREŚCI:
KOMENTARZ
Pod znakiem wielokulturowości – Henryk Bednarczyk
PROBLEMY OŚWIATY DOROSŁYCH W POLSCE I NA ŚWIECIE
Katarzyna Lubryczyńska: Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Warszawskiego
odpowiedzią na potrzeby osób dorosłych w zakresie kształcenia ustawicznego
Anna Walulik: Dorosłość kształtowana przez Biblię
Manuel Chaves: Rozwój edukacji dorosłych w Andaluzji
Małgorzata Felcenloben: Aktywność edukacyjna w kształceniu podyplomowym pielęgniarek
Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Polskie publikacje z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w bazie Web of Science
NAUCZYCIEL – INNOWACJE PEDAGOGICZNE
Mirosława Cylkowska-Nowak: Przemiany kształcenia doktoranckiego w Europie
Grzegorz Sanecki: Źródła i potrzeby kształcenia ustawicznego nauczycieli
Marta Bałażak: Innowacje pedagogiczne w pracy nauczyciela przedmiotów techniczno-informatycznych
Ewa Fleszar: Studencka praktyka przedmiotowo-metodyczna
Marzenna Magda-Adamowicz: Edukacja ustawiczna nauczycieli z perspektywy ich awansu zawodowego
Wojciech Pacholec: Komputerowe testy multimedialne jako narzędzie wspierające pracę nauczyciela
ŻYCIE I UCZENIE SIĘ DLA REALNEJ PRZYSZŁOŚCI – SIŁA KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH – PRZYGOTOWANIA DO KONFERENCJI
UNESCO CONFINTEA VI
Krystyna Urbańska: Edukacja dorosłych – programy i inicjatywy edukacyjne
UNESCO
Gabriela Enriquez: Między konferencjami UNESCO CONFINTEA V i CONFINTEA V+6
Przygotowania do konferencji UNESCO – CONFINTEA VI – oprac. Grzegorz Sowula
Helen Keogh: Uczestnictwo Uczeniu się i Edukacji Dorosłych
UNESCO Institute for Lifelong Learning – Instytut Kształcenia Ustawicznego UNESCO – oprac. Grzegorz Sowula
SYLWETKI WYBITNYCH OŚWIATOWCÓW
Humanizacja, informatyzacja pracy i edukacji profesora Waldemara Furmanka – Henryk Bednarczyk
Pedagogika Paulo Freire wobec skrajności cywilizacji – Henryk Bednarczyk, Michał Nowakowski
RECENZJE, KONFERENCJE, INFORMACJE
Badanie Dojrzewanie Rozwój, Ustroń 2–4 luty 2009 – Grzegorz Sowula
Nauczyciel XXI wieku Radom, 9 stycznia 2009 – Edyta Kozieł
Czarnecki K. (red.): Nowy leksykon metodologiczny – Piotr Kowolik
Continuity, consolidation and change Toward a European Era of
Vocational Education and Training, 16 marca 2009 – Jolanta Religa
EAEA – European Association for the Education of Adults (Europejskie Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Dorosłych) – Małgorzata Kacprzak
Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, I Zjazd Andragogiczny, 23–24.06.2009 Kraków