EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 3(98)/2017
SPIS TREŚCI:
Komentarz
Krzysztof Franciszek Symela: Idea uczenia się przez całe życie i tworzenie sektorowych ram kwalifikacji
Uczenie się dorosłych
Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek: Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych
Olga Banit: Edukacyjny aspekt zarządzania wiekiem
Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska: Kształcenie ustawiczne dorosłych a system motywacyjny – studium przypadku
Iwona Mandrzejewska-Smól: Edukacja seniorów w perspektywie optymalnego starzenia się
Małgorzata Krzysztofik: Świętokrzyski Uniwersytet Trzeciego Wieku
Olimpia Gogolin, Eugeniusz Szymik: Aktywność ruchowa słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach
Beata Poteralska: Ocena potencjału ludzkiego na potrzeby realizacji przedsięwzięć innowacyjnych
Rozwój kompetencji/kwalifikacji zawodowych
Jolanta Religa: Opracowanie standardu kompetencji zawodowych dla obszaru zarządzania innowacjami – wdrożenie nowego podejścia metodologicznego
Anna Zamkowska, Marita Snopek: Rozwój kompetencji nauczyciela wspomaga-jącego ucznia z autyzmem
Krzysztof Symela, Ireneusz Woźniak: Projektowanie Sektorowych Ram Kwalifi-kacji w Polsce – na przykładzie branży budowlanej
Tomasz Sułkowski: Laboratoria innowacji w rozwoju kompetencji
personalnych i społecznych
W edukacji zdrowotnej i medycznej
Zofia Kubińska: Modelowe ujęcie potrzeb zdrowotnych realizowanych przez ak-tywność fizyczną w całożyciowej edukacji zdrowotnej
Justyna A. Kaczmarczyk, Monika Szpringer, Jaroslaw Chmielewski, Bogusława Lachowska, Magdalena Florek-Łuszczki: Ścieżki rozwoju w zawodzie psychologa w Polsce – możliwości i ograniczenia
Marta Szeliga, Ilona Kuźmicz, Agnieszka Skrzypek, Jadwiga Mirecka, Michał Nowakowski: Organizacja egzaminu typu OSCE dla kandydatów na wolontariu-szy w hospicjum
Jakub Lickiewicz: Skuteczność programu zapobiegania agresji w grupie studen-tów kierunków medycznych
Anna Piskorz, Marta Kasper, Iwona Malinowska-Lipień, Agnieszka Gniadek, Tomasz Brzostek: Ocena potrzeb szkoleniowych średniego personelu medycz-nego
Anna Leńczuk-Gruba, Jacek Imiela: Realizacja kształcenia ustawicznego – kryterium wyboru zatrudnienia przez absolwentów pielęgniarstwa
W szkolnictwie wyższym
Natalia Ulaniecka: (Nie)obecność akademicka kobiet – kobiety w polskim szkol-nictwie wyższym
Błażej Przybylski: Moda na „gap year” O współczesnym trendzie w konstruowaniu karier edukacyjnych
Bożena Tołwińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alicja Korzeniecka-Bondar: Wolę chodzić własną drogą (?) – o potencjale do budowania współpracy studen-tów na pograniczu polsko-białoruskim
Małgorzata Lotko: Ocena jakości usług edukacyjnych „w skali ważności realiza-cji”
Artur Zimny: Portret studentów państwowych wyższych szkół zawodowych
Konferencje, informacje
Kształcenie osób dorosłych w praktyce uniwersyteckiej (wywiad z dr hab. Barba-rą Baraniak) – Maria Idźkowska
Konferencja projektu GreenCompIT: Transfer dobrych praktyk oraz rozwój kom-petencji zawodowych pracowników w obszarze gospodarki odpadami wspoma-gany narzędziami informatycznymi / Transfer of good practices and development of professional competences of employees in waste management area supported by IT tools, program Erasmus+– Małgorzata Szpilska, Tomasz Kupidura
Projekt Citizen and Multi-Actor Consultation on Horizon 2020 (CIMULACT, H2020, 2015–2018) – Beata Poteralska
III Kongres Edukacji Pozaformalnej
O inkluzji i wykluczaniu – środowiska włączające w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej
Соntents
Содержание