Kategorie

EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 3(98)/2017

Kod produktu: 1252
  • Wydawca / Rok: Instytut Technologii Eksploatacji - PIB / 2017
  • Ilość stron / format: 248 / B5
  • ISBN / ISSN: 1507-6563
  • szt.
    21,00 zł

    SPIS TREŚCI:

    Komentarz
    Krzysztof Franciszek Symela: Idea uczenia się przez całe życie i tworzenie sektorowych ram kwalifikacji

    Uczenie się dorosłych
    Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek: Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych
    Olga Banit: Edukacyjny aspekt zarządzania wiekiem
    Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska: Kształcenie ustawiczne dorosłych a system motywacyjny – studium przypadku
    Iwona Mandrzejewska-Smól: Edukacja seniorów w perspektywie optymalnego starzenia się
    Małgorzata Krzysztofik: Świętokrzyski Uniwersytet Trzeciego Wieku
    Olimpia Gogolin, Eugeniusz Szymik: Aktywność ruchowa słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach
    Beata Poteralska: Ocena potencjału ludzkiego na potrzeby realizacji przedsięwzięć innowacyjnych

    Rozwój kompetencji/kwalifikacji zawodowych
    Jolanta Religa: Opracowanie standardu kompetencji zawodowych dla obszaru zarządzania innowacjami – wdrożenie nowego podejścia metodologicznego
    Anna Zamkowska, Marita Snopek: Rozwój kompetencji nauczyciela wspomaga-jącego ucznia z autyzmem
    Krzysztof Symela, Ireneusz Woźniak: Projektowanie Sektorowych Ram Kwalifi-kacji w Polsce – na przykładzie branży budowlanej
    Tomasz Sułkowski: Laboratoria innowacji w rozwoju kompetencji
    personalnych i społecznych

    W edukacji zdrowotnej i medycznej
    Zofia Kubińska: Modelowe ujęcie potrzeb zdrowotnych realizowanych przez ak-tywność fizyczną w całożyciowej edukacji zdrowotnej
    Justyna A. Kaczmarczyk, Monika Szpringer, Jaroslaw Chmielewski, Bogusława Lachowska, Magdalena Florek-Łuszczki: Ścieżki rozwoju w zawodzie psychologa w Polsce – możliwości i ograniczenia
    Marta Szeliga, Ilona Kuźmicz, Agnieszka Skrzypek, Jadwiga Mirecka, Michał Nowakowski: Organizacja egzaminu typu OSCE dla kandydatów na wolontariu-szy w hospicjum
    Jakub Lickiewicz: Skuteczność programu zapobiegania agresji w grupie studen-tów kierunków medycznych
    Anna Piskorz, Marta Kasper, Iwona Malinowska-Lipień, Agnieszka Gniadek, Tomasz Brzostek: Ocena potrzeb szkoleniowych średniego personelu medycz-nego
    Anna Leńczuk-Gruba, Jacek Imiela: Realizacja kształcenia ustawicznego – kryterium wyboru zatrudnienia przez absolwentów pielęgniarstwa

    W szkolnictwie wyższym
    Natalia Ulaniecka: (Nie)obecność akademicka kobiet – kobiety w polskim szkol-nictwie wyższym
    Błażej Przybylski: Moda na „gap year” O współczesnym trendzie w konstruowaniu karier edukacyjnych
    Bożena Tołwińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alicja Korzeniecka-Bondar: Wolę chodzić własną drogą (?) – o potencjale do budowania współpracy studen-tów na pograniczu polsko-białoruskim
    Małgorzata Lotko: Ocena jakości usług edukacyjnych „w skali ważności realiza-cji”
    Artur Zimny: Portret studentów państwowych wyższych szkół zawodowych

    Konferencje, informacje
    Kształcenie osób dorosłych w praktyce uniwersyteckiej (wywiad z dr hab. Barba-rą Baraniak) – Maria Idźkowska
    Konferencja projektu GreenCompIT: Transfer dobrych praktyk oraz rozwój kom-petencji zawodowych pracowników w obszarze gospodarki odpadami wspoma-gany narzędziami informatycznymi / Transfer of good practices and development of professional competences of employees in waste management area supported by IT tools, program Erasmus+– Małgorzata Szpilska, Tomasz Kupidura
    Projekt Citizen and Multi-Actor Consultation on Horizon 2020 (CIMULACT, H2020, 2015–2018) – Beata Poteralska
    III Kongres Edukacji Pozaformalnej
    O inkluzji i wykluczaniu – środowiska włączające w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej

    Соntents

    Содержание