EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 4(103)/2018
SPIS TREŚCI:
Komentarz
Krzysztof Symela: Eko: edukacja, praca, gospodarka
Problemy oświaty dorosłych w Polsce i na świecie
Małgorzata Szpilska: Edukacyjne konteksty europejskiego roku dziedzictwa kulturowego
Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Zlatica Bakašova: Edukacja dla rynku pracy czy emancypacji?
Wioletta Jachym, Małgorzata Kołpa, Aneta Żurawska-Lany: Razem tworzymy senioralną przestrzeń
Ewa Arleta Kos: Uczenie się i nauczanie innych w miejscu pracy kobiet sukcesu
Łukasz Tomczyk, Jolanta Maćkowicz, Olga Wyżga,Patrycja Curyło-Sikora, Anna Duda, Anna Mróz, Barbara Pietryga-Szkarłat: Poza rynkiem pracy i systemem edukacyjnym. NEETs jako wyzwanie dla edukacji dorosłych
Łukasz Albański, Mirosław Kowalski: Migranci o nieuregulowanym statusie u progu dorosłości. Refleksje nad znaczeniem edukacji w perspektywie cyklu życia
Barbara Skałbania, Ewa Szumilas: Zmiana organizacji i jakości usług w odbiorze klientów pomocy społecznej
Magdalena Pyter: Kształcenie ustawiczne osób niebędących obywatelami polskimi według prawa polskiego
Andżelina Marek, Anna Jasik: Czynniki wpływające na atrakcyjność platform zdalnej edukacji
Marek Walancik, Barbara Dwilewicz: Innowacyjne metody kształcenia w edukacji ustawicznej na odległość – Platforma Moodle
Procesy nauczania i uczenia się
Stefan T. Kwiatkowski: Czynniki warunkujące radzenie sobie nauczycieli szkół podstawowych z wyzwaniami zawodowymi – relacja z badań
Zbigniew Ostrach, Barbara Skałbania: Proces stawania się nauczycielem w koncepcji kształcenia ustawicznego
Aldona Małyska, Urszula Pulińska: Studenci pedagogiki o wyborze kierunku, oczekiwaniach wobec studiów i przyszłej pracy
Katarzyna Ziębakowska-Cecot: Konstruktywistyczne podejście do kształtowania u nauczycieli umiejętności kodowania
Dagmara Kowalik, Ladislav Rudolf, Josef Malach: Wpływ rodziny na edukacyjne i zawodowe preferencje studentów pedagogiki w Polsce i Czechach
Galina Cisowska: Kształcenie językowe w szkole wyższej
Małgorzata Lotko, Aleksander Lotko: Model ścieżkowy wpływu jakości usług nauczania języków obcych na lojalność konsumentów
Aspiracje i rozwój kompetencji
Stanisław Lachowski: Aktywność ekonomiczna polskich gimnazjalistów a ich efekty uczenia się
Wojciech Horyń, Lesław Wełyczko: Kształtowanie kompetencji i postaw obywatelskich żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej
Jolanta Religa, Ewelina Błaszczuk, Jarosław Sitek: Mentoring w rozwoju kompetencji zawodowych w „ekoprzemyśle”
Małgorzata Banasiak: Kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna studentów kierunków pedagogicznych i dydaktycznych
Joanna Madalińska-Michalak: Kodeks etyki zawodu nauczyciela: potrzeba, formalne umocowanie i skuteczność
Joanna Jarmużek: Wybrane aspekty wkraczania w dorosłość młodych osób z niepełnosprawnościami
Anna Gagat-Matuła, Bożena Frączek: Aspiracje życiowe młodych dorosłych z zespołem Aspergera z rodzin doświadczających migracji
Olga Pawłowska: Telepraca w postrzeganiu osób ze specjalnymi potrzebami. Raport z badań
Profesor Tadeusz Aleksander
Henryk Bednarczyk, Jolanta Religa: Między andragogiką i pedagogiką pracy
Józef Kargul: Jak się rozwijała polska andragogika?
Aleksandra Litawa: O dorobku naukowym Profesora Tadeusza Aleksandra
Agata Chabior: Edukacja i kształcenie ustawiczne – elementy diagnozy
Konferencje, recenzje, informacje
Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii – X Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny – komunikat PTP i APS
III Senioralny Kongres Edukacyjny – prawa seniorów z niepełnosprawnością w polityce Unii Europejskiej – Henryk Bednarczyk
Kto zmienia świat? – Global Education Skills, Dubaj 2019 – Henryk Bednarczyk
Biblioteka Cyfrowa i Bibliografia ekonomicznych i społecznych zagadnień pracy – GBPiZS
Ogólnopolskie Seminarium Badawcze – Franciszek Szlosek
Edukacja i praca nauczyciela: ciągłość – zmiana – konteksty, red. J. Madalińska-Michalak, N.G. Pikuła, K. Białożyt, Wydawnictwo „scriptum”, Kraków 2017 – Dariusz Adamczyk